چرا کالای گارانتی دار بخریم ؟
آیا گارانتی های که امروز روی محصولات خارجی وداخلی می گذارند قابل اعتماد هستند ؟
ضمانت کالا یعنی چی ؟
در تمام کشورهای دنیا بخصوص کشورهای در حال توسعه ، شرکت ها و تولید کننده ها برای محصولات تولید شده خدمات پس از فروش در نظر میگیرند، از شرکت های تولیدی خودرو تا شرکت های تولید لباس وپوشاک و….. خدمات پس از فروش در اولویت قرار می دهند تا مشتری با خیال راحت کالای مورد نظر خود را خریداری کند، وهم چنین شرکت ها و کارخانه های بزرگ محصول خود را گارانتی می کنند تا ضمانتی برای کیفیت محصول باشد .
چرا گارانتی برای محصولات ضروری هست ؟
انقلاب صنعتی در کشورهای اروپایی باعث پیشرفت تولید وافزایش تولید شد که در هر شهر ومکانی در اروپا صاحبان تجارت به فکر تولید ورونق تجارت افتادند، همین امر باعث شد تا در بازار های جهانی رقابت سنگین وتنگاتنگی بوجود بیاید، صاحبان تولیدی با وجود رقابت های شدیدی بازار باید دست به خلاقیتی می زدند که مشتریان بیشتری را جذب کنند، به همین علت ایده ضمانت کالا در فکر صاحبان تجاری ظهور کرد.
معمولا شرکت ها وتولید کننده ها گارانتی ها را بصورتی اجرا می کردند که محصولات خود را وقتی در یک کشور تولید می کنند تضمین تولیدشان فقط برای مرز آن کشور کاربرد داشته باشد .
واما رشد اقتصادی و تجارت بین المل باعث شد تولید کننده ها به بازار کشورهای دیگری هم فکر کنند وکالای خود را صادر کنند و شکل گارانتی و تضمین نامه های هم باید جهانی می شدند تا مشتریان جذب محصولی شوند.
با وجود رشد اقتصاد جهانی گارانتی کالا هم شکل جهانی گرفت و خدمات پس از فروش هم به عنوان یک امتیاز به گارانتی ها اضافه شد.
امروزه در کشورهای پیشرفته هرکالای که گارانتی نداشته باشد به هیچ عنوان خریداری نمی شود.
هر گارانتی شامل کیفیت کالا/تضمین فروش و خدمات پس از فروش می باشد.
گارانتی محصول بهترین دلیل یک کیفیت می باشد که هر شرکت تولید کننده با گذاشتن گارانتی برروی محصول کیفیت کالا خود را تضمین کند برای خریدار زمانی کالا دارای بهترین کیفیت می باشد که این محصول را بخرد تا از کیفیت محصول مطمئن شود چون در غیر این صورت اگر از محصول راضی نبود شرکت کالا را تعویض کند.
پس گارانتی یک روش اطمینان دادن برای خرید کالا هست تا خریدار از خرید کالا اطمینانپیدا کند وهر گارانتی دارای سه بخش می باشد هست:
تضمین کیفیت کالا
خدمات پس از فروش
و گارانتی تعویض
چرا باید کالای را خریداری کنیم که گارانتی داشته باشه؟
با وجود بازار های هر کشور ورشد تولید در عصر نوین ضمانت نامه یک امتیاز واجبی هست برای هر کالای که اگر کالای گارانتی را نداشته باشه تضمینی در کیفیت نیست یا هیچ تضمینی در خدمات و سرویس دهی نمی باشد.
در انتخاب این کالا حتما دقت کنید کالای را بخرید که ضمانت نامه داشته باشد، چون در بازار امروزی باوجود محصولات تقلبی تنها روشی هست که سو استفاده گران از آن استفاده می کنند.
پس وقتی می خواهید محصولی راخریداری کنید حتما به ضمانت نامه و شرکتی که ضمانت محصولات را انجام می دهد دقت کنید.
طریقه گارانتی کردن محصولات داخلی:
محصولاتی که در داخل کشور تولید می شوند اغلب توسط شرکت های تولید کننده در داخل کشور گارانتی می شوند مگر اندکی از تولید کننده گان بی نام نشان که هر محصولی را روانه بازار می کنند بدونه هیچ گونه پشتیبانی کردن از محصولات فقط قیمت پایین ملاک این تولید کنندگان می باشد اما تولید کنندگان نامدار داخلی که برای کالا خود ارزش قائل هستند ،گارانتی خود یا شرکت معرفی شده را روی محصولات می گذارند که امروز در سایت های معروف اسم کالا با اسم ضمانت نامه قید شده است.
طریقه گارانتی محصولات خارجی یا وارداتی:
بیشتر بازار های هر کشوری امروز در اختیار چندین برندجهانی هستند که محصولات با کیفیت خود را روانه بازار کردندبعضی از برندها قبل از فروش در هر کشوری خدمات پس از فروش محصول برایشان دارای اهمیت می باشد به همین علت قبل از اینکه کالای را وارد بازار کشوری بکنند با نمایندگی هایی برای خدمات پس از فروش قرار داد می بندند که برای محصولات یک اطمینان ایجاد کنند .
اگر کالای را خریداری کنیم وگارانتی نداشته باشد را چکار بکنیم ؟
در بازار هر کشوری محصولاتی هستند که بفروش می رسند که فروشندگان این محصولات فروشگاهای کوچک هستند که به صورت وارداتی یا واسطه ای کالا را بفروش می رسانند و هیچ نوع تضمین خدمات پس از فروش کالا را ندارند.
بر همین اساس شرکت های بازرگانی وجود دارند محصولاتی که از این امتیاز محرومند را با دریافت هزینه گارانتی کرده و خدمات آن را بر عهده می گیرند .
منبع: وبسایت لوازم خانگی بیشل