شماره تماس 02171038222

اجاق‌گاز با استیل ضد زنگ

اجاق‌گاز با استیل ضد زنگ
اجاق‌گاز با استیل ضد زنگ

اجاق‌گاز با استیل ضد زنگ

لوازم خانگی امروزه از جنس های متفاوت و مقاوم تری نسبت به گذشته ساخته می‌شوند. پیشرفتی که در این زمینه به وجود آمده است قابل قیاس با گذشته نیست. این موضوع تنها در خصوص مواد اولیه تشکیل دهنده آنها نیست بلکه در امکاناتی که این لوازم از نظر رفاه در اختیار ما می‌گذارند نیز مطرح است. اما آیا ما با این امکانات به خوبی آشنا هستیم؟

اگر نیم نگاهی به آشپزخانه مادربزرگ‌ها بیاندازیم به راحتی این تفاوت را که به مرور زمان ایجاد شده است را می‌توانید احساس کنید. لوازم خانگی در گذشته دارای مقاومت کمتری نسبت به اکنون هستند و این مقاومت و کیفیت بهینه شده مدیون دانش امروز است که با آزمون ها و تلاش‌های فراوان بدست آمده‌است و امروزه به دلیل اینکه به راحتی در دسترس ما قرارگرفته‌است، از توجه کمتری برخوردار می‌یاشد. از جمله این لوازم اجاق گازها با استیل ضد زنگ هستند. این تفاوت را در اجاق گازهای قدیمی به خصوص اجاق گاز استیل و مدلهای جدید آنها می‌توان به خوبی حس کرد.

در این مقاله همگام باهم به این دستاوردها ارج می‌نهیم و درمی‌یابیم که این کشفیات چطور در زندگی روزانه ما تغییرات عظیمی را ایجاد کرده‌است.

استیل ضد زنگ

این نام به گوش و چشم ما بسیار آشناست، اگر به اطراف خود خوب نگاه کنید بی شک تعداد قابل توجهی از لوازم خانگی که با آن زندگی می‌کنید دارای پوششی از استیل و یا تشکیل شده از استیل و یا حتی دارای قطعه‌ای با این نوع جنس می‌باشند.
آیا از معجزه‌ی استیل ضد زنگ خبر دارید؟

تکون نخورده

فولاد ضدزنگ در واقع آلیاژ چند فلز دیگر است، که درصد حضور این فلزات در استیل منجربه خواص متفاوت آن می‌شود. یکی از بارزترین خواص این آلیاژ مقاومت آن دربرابر خوردگی است که در صورت حضورکروم در استیل ایجاد می‌شود و استیل را در برابر ضربه و مواد شوینده مقاوم‌تر می‌کند. میزان کروم و سایر آلیاژها در این استیل آن را به رده بندی‌های مختلفی از جمله استیل 304 و 316 تقسیم می‌کند. این خاصیت از این رو اهمیت دارد که در هنگام انتخاب لوازم خانگی می‌توان نسبت به کاربرد آنها، به درصد خلوصشان توجه داشت.

برای مثال ظروف استیل که در معرض مواد شوینده، به دفعات قرار دارند می‌بایست از درصد خلوص بیشتری در جهت مقاومت در برابر مواد شویند برخوردار باشند. اما این مورد در ارتباط با لوازم خانگی که نیاز بیشتری به مقاومت در خصوص خط و خش و دما دارند متفاوت است مانند اجاق گازها، اجاق گازهای فردار و یا اجاق صفحه. این خاصیت درخصوص لوازمی که با آب و مایعات سروکار بیشتری دارند به سمت و سوی ضد زنگ بودن پیش می‌رود.


اگر به دنبال خانه ای بی نقص و ایده‌آل هستید مقاله خانه سبز را بخوانید


دلیل ارزان تر بودن

تفاوت در درصد حضور آلیاژ در استیل خواص متفاوتی را از خود بروز می‌دهد. برای مثال فولاد ضد زنگ سری 200 از کیفیت پایین‌تری نسبت به 316 و یا 304 برخوردار است. بنابراین در هنگام خرید این نکات تعیین کننده قیمت محصول خواهد بود. این امر با توجه به امکاناتی که محصول ارائه می‌دهد نیز تفاوت ایجاد می‌کند. برای مثال اجاق گاز پنج شعله نسبت به اجاق‌گاز با استیل ضد زنگ سه شعله می‌بایست توان بیشتری در خصوص مقاومت در برابر حرارت داشته باشد. پس به طبع قیمت اجاق گاز پنج شعله ارزان در قیاس با بهترین اجاق گاز موجود که از نظر کیفی خدمات بهتری را ارائه می‌دهد تفاوت خواهد داشت.

طریقه شستشو استیل ضد زنگ

به دلیل مقاومت بالای استیل ضد زنگ در برابر مواد شوینده، برای شستشوی آن می‌توان از مواد شوینده قوی‌تر استفاده کرد و این اطمینان را داشت که به مرور زمان اتفاقی برای استیل ضد زنگ نمی‌افتد. اجاق گازهای فردار که معمولا تمیز کردن آنها کار طاقت‌فرسایی است را می‌توان با استفاده از یک فرمول معجره‌آسا مانند روز اول تمیز و براق کرد.

مقداری صابون مایع معمولی را با مقداری آب و نمک و روغن زیتون مخلوط کنید و در یک ظرف اسپری بریزید و برای معطر شدن آن هم می‌توانید از اسانس‌های مورد علاقه خود استقاده کنید. برای تمیز کردن سطوح استیل از این محلول استفاده کنید تا معجزه آن را ببینید.در این مورد اجاق‌گاز استیل که معمولا لک‌های چرب‌تری دارند بهترین انتخاب برای استفاده از این محلول هستند.

کجا پیدا می‌شود

در پوشش اجاق‌گازها، قطعات لوازم خانگی مثل آبمیوه‌گیری و یا حتی ابزارهای آشپزخانه که در معرض خط و خش و یا شستشوی زیادتری نسبت به سایر لوازم خانگی هستند، مورد استفاده قرارمی‌گیرند. بهترین اجاق‌گازها معمولا یا تمام استیل ضد زنگ و یا با بیشترین میزان استفاده از استیل در بدنه و یا قطعاتشان هستند. صفحه‌ی اجاق‌گازهای توکار معمولا از جنس شیشه ضدخش و یا استیل ضد زنگ هستند که همین منوال درخصوص شیشه‌ها با درصد خلوص متفاوت نیز وجود دارد. این تفاوت در کیفیت، در میزان قیمت کالا نیز تاثیر مستقیم دارد. برای مثال قیمت اجاق گاز فردار که می‌بایست از مقاومت بیشتری نسبت به دما و خط وخش و مواد شوینده برخوردار باشد در مقایسه با اجاق گازهایی که این مقاومت را با درصد کمتری دارند، بیشتر است و اجاق‌گاز ارزان‌تر مقاومت کمتری نسبت به بقیه خواهد داشت.

اجاق‌گاز بیشل با استفاده از بهترین و با کیفیت‌ترین مواد اولیه و تحت نظارت استانداردهای بین‌المللی تولید و در اختیار شما عزیزان قرار دارد.

کلمه کلیدی : اجاق‌گاز با استیل ضد زنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *