شماره تماس 02171038222

تمیز کردن کف آشپزخانه با سرکه ، حقه یا حقیقت ؟!

تمیز کردن کف آشپزخانه با سرکه

به جهت آسیب های جدی و جبران ناپذیری که استفاده از مواد شیمیایی و انواع شوینده ها در تماس با پوست، و گاز آنها برای دستگاه تنفسی ایجاد می کند پاک کننده های طبیعی محبوبیت فراوانی در میان مردم پیدا کردند. از آن جهت که قابل دسترس و ارزان و بدون ضرر هستند. استفاده از سرکه در شستشوی سطوح با جنس های متفاوت و حتی در شستشو فرش نیز استفاده کنید. در ادامه باهم روش های استفاده از سرکه ی سفید برای تمیز کردن سطوح را می آموزیم.


 مقالات مرتبط: خانه سبز


سرکه، پاک کننده معجزه آسا!!    

در شستشوی انواع سطوح مانند لمینیت و پارکت و سرامیک می توانید به جای گذاراندن زمان در فروشگاه های مختلف برای پیدا کردن ماده ی شوینده ی مورد نظرتان از در دسترس ترین مایع یعنی سرکه استفاده کنید. چطوری؟ کافی در وحله ی اول کف خانه یا آشپزخانه را از گرد و غبار پاک کنید و سپس نصف فنجان سرکه سفید را با یک لیتر آب مخلوط کنید و سپس با آن کف آشپزخانه را تی بکشید. نکته ی مهم این است که اجازه ندیم ردی از تی روی کف باقی بماند. برای نتیجه ی بهتر استفاده از تی ای که سری آن طنابی باشد و سطل آبکشی داشته باشد از جمله بهترین نوع آن است. در انتهای کار اگر زمین را به اندازه ی کافی خیس کرده باشید نیازی به خشک کردن نیست فقط کافی است کمی صبر کنید تا خشک شود.

چگونه فرش را با سرکه تمیز کنیم

استفاده از سرکه برای پاک کردن سطوح تنها به انواع لمینیت و پارکت و سرامیک ختم نمی شود، بلکه می توانید برای شستن لکه های ایجاد شده در فرش هم از سرکه استفاده کنید. در اینجا به انواع روش های این کار اشاره می کنیم:

دو فنجان آب گرم رو با یک قاشق چای خوری جوش شیرین و یک قاشق سوپ خوری سرکه سفید مخلوط کنید و با استفاده از اسپری روی لکه بریزید و اجازه بدید تا مدتی روی لکه بماند یک پارچه تمیز روی لکه‌ها بکشید تا پاک شوند. اگر لکه پاک نشد اجازه دهید سرکه کمی روی لکه بماند سپس آن را پاک کنید. شما همچنین می‌توانید از جوش شیرین برای کمک به جذب لکه‌های مرطوب استفاده کنید. اگر از بخارشور یا وسیله خاصی برای تمیز کردن فرش استفاده می‌کنید، می‌توانید مایه را داخل ماشین بریزید


مزایای استفاده از اجاق گاز فردار


سرکه را فراموش کنید اگر…

اسیدیته این ماده همچنین باعث می‌شود که شما سرکه را برای برخی سطوح مثل سنگ‌های طبیعی گرانیت و مرمر استفاده نکنید چون به سنگ آسیب رسانده و به دوغاب آسیب می‌رساند. از سرکه برای پاک کردن سطوح چوبی خام هم نباید استفاده کنید. علاوه بر این‌ها برای پاک کردن الیاف طبیعی مثل پشم و ابریشم سرکه منع مصرف دارد.

کلمه کلیدی : تمیز کردن کف آشپزخانه با سرکه

 

2 پاسخ به “تمیز کردن کف آشپزخانه با سرکه ، حقه یا حقیقت ؟!”

  1. مهرو گفت:

    خیلی عالی جواب میده سرکه
    ممنونم از راهنماییتون

  2. ساناز گفت:

    خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *