شماره تماس 02171038222

خردکن یا غذاساز؟

chopper

 

خردکن، مواد غذایی را در کوتاه‌ترین زمان برای پخت آماده میکند.

 

chopper ظاهری  کوچک و جمع‌وجورتری نسبت به غذاساز دارد . هدف اصلی از تولید و ساخت این کالا،

سرعت‌بخشیدن به خردکردن موادی غذایی مانند

انواع میوه، گوجه، سبزی‌، پیاز، سیب‌زمینی و …. است.

و حتی میتوان از  محصول برای خردکردن گوشت و ماهی و مرغ استفاده کرد.

یکی از ویژگی‌های جذاب و کاربردی این کالا ظاهر ساده و جمع‌وجور است که با قرارگیری چند تیغه در قسمتی از دستگاه، مانند آشپز ماهر عمل کرده و در چند ثانیه تمامی مواد غذایی را به برش‌هایی که دلتان می‌خواهد، خرد  می‌کند.

 

انواع خردکن

 

علاوه بر نوع برقی خرد کن، مدل دستی هم تولید می‌شود تا امکان استفاده تعداد بیشتری از مصرف‌کنندگان با هر بودجه و توان مالی فراهم شود. ضمن این‌ که  سلیقه و میزان استفاده از آن در طول روز، می‌تواند یکی دیگر از اولویت‌های مهم در انتخاب و خرید این کالای مفید باشد.

 

کارایی خردکن

 

همیشه معمولا از chopper برای خرد، ریز و قطعه‌ کردن برخی از موادغذایی مانند میوه و سبزی‌ها استفاده می‌شود. البته برخی از مصرف‌کنندگان هم با این وسیله گوشت‌هایی که بافت تقریبا نرم‌تری دارند را به قسمت‌های بسیار ریزتر تبدیل می‌کنند. بنابراین اصلی‌ترین دلیل طراحی و ساخت خرد کن، ارائه ابزاری حرفه‌ای، مخصوص خردکردن مواد غذایی است.

 

اندازه و گنجایش خردکن

 

خردکن‌ با ظاهری کوچک‌تر و ظرفیتی کم‌تر از غذاساز طراحی و تولید می‌شود. درواقع با کمک این وسیله معمولا قادر به تهیه حداکثر ۴ پیمانه از مواد غذایی می‌شوید. البته فراموش نکنید که به‌دلیل همین کوچکی فیزیکی، به جای کمتری هم برای نگهداری در

آشپزخانه احتیاج است.

 

تمیزکردن خردکن

 

chopper به‌دلیل اندازه کوچک و داشتن قطعات ساده‌ و کم‌تر، به‌مراتب نسبت به غذاساز راحت‌تر و سریع‌تر تمیز می‌شود. نیاز زیادی به مایع ظرفشویی، آب و مواد شوینده مختلف ندارد و تمیزکردن آن‌ تنها چند دقیقه‌ای از وقتتان را می‌گیرد.

 

قیمت خردکن

 

chopper نسبت به غذاساز به‌ دلایل مختلفی ازجمله اندازه، کارایی، گنجایش و حتی میزان کاربردی که دارد، ارزان‌تر است. البته به‌دلیل انواع دستی و برقی، شاهد تنوع قیمت در بازار خرد کن هستیم. ولی به‌طور کلی بیشتر خانواده‌ها از هر قشری، توانایی خرید این کالا را به‌دلیل ارزان تر بودن نسبت به غذاساز خواهند داشت.

 

غذاساز

 

کارایی غذاساز

 

غذاساز نسبت به خرد کن قابلیت های بیشتری دارد . یک غذاساز از صفحه و تیغه‌های مختلفی تشکیل شده است و همچنین از یک پارچ مخلوط‌کن هم برخوردار است. با کمک قطعات متنوع این وسیله می‌توانید با سرعت، آسایش و لذت بیشتری آشپزی کنید. مواد غذایی را در اندازه‌های موردنظر برش زده و خرد کنید.

علاوه‌بر تمام این‌ کارها در برخی از مدل‌های به‌روزتر می‌توانید به پوره‌کردن، خمیرزدن و حتی رشته‌کردن مواد غذایی هم بپردازید.

 

 

اندازه و گنجایش غذاساز

 

اغلب غذاسازها بزرگ‌تر از خرد کن تولید می‌شود. جالب است بدانید که با کمک این وسیله قادر به تهیه ۱۲ پیمانه مواد غذایی آن هم به‌صورت همزمان هستید. نتیجتا فضای بیشتری برای نگهداری آن در آشپزخانه‌تان نیاز دارید.

 

تمیزکردن غذاساز

 

بیشتر غذاساز‌ها به‌دلیل قطعات مختلف دردسر بیشتری برای تمیزکردن دارند. به‌ویژه اگر مشغول تهیه غذا برای افراد زیادی باشید، پس از اتمام کار مجبور به صرف زمانی زیادی برای شستن این محصول خواهید بود. از این رو باتوجه به نظرات مصرف‌کنندگان تمیزکاری پس از استفاده از غذاساز کمی آن‌ها را خسته می‌کند. البته مدل‌های مختلفی از این وسیله در بازار وجود دارد که با قابلیت شست‌وشو در ماشین ظرفشویی، تولید شده است. ولی بازهم نباید فراموش کرد که برای قرارگیری تمامی قطعات غذاساز داخل ماشین ظرفشویی، نیاز به فضای زیادی است.

 

قیمت غذاساز

 

کاملا بدیهی است که یک غذاساز به‌دلیل کارایی، قابلیت‌، اندازه، تکنولوژی و … دارای قیمت بیشتری باشد. خصوصا مدل‌های متنوع با طراحی‌ و فناوری‌ جدید توجه خریداران را به‌خود بیش از گذشته جلب خواهد کرد. از این رو اگر طالب خرید یک غذاساز باکیفیت، همه‌کاره، کاربردی و باطول عمر زیاد هستید، قطعا قیمت بیشتری هم پرداخت خواهید کرد.

 

غذاساز یا خرد کن، کدام یک برای من مناسب‌تر است؟

 

رسیدیم به یکی از سوال‌های مهم که پاسخ آن نقش تعیین‌کننده‌ای در داشتن خرید کالایی مناسب خواهد داشت. غذاساز برای من مناسب‌تر است یا خرد کن؟

 

1:غذاساز؛ ایده‌‌آل برای طبخ میزان قابل توجهی از غذا و خوراکی‌های خوشمزه.

 

تا به این قسمت، اطلاعات جامعی از غذاساز و خرد کن ارائه کردیم و شما علاوه‌بر کارایی این دو وسیله از تفاوت‌های مهم بین آن‌ها هم مطلع شدید. بنابراین به‌خوبی می‌دانید که غذاساز می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای آشپزی باشد، آن‌هم زمانی که میهمان دارید و مشغول تهیه انواع غذا و خوراکی‌های خوشمزه هستید.

غذاساز مانند یک یار کمکی فوق‌العاده عمل کرده و با سرعتی قابل توجه، کم‌ترین زحمت و کوتاه‌ترین زمان هرآنچه را که می‌خواهید، آماده می‌کند. به‌ویژه اگر غذاساز شما چندکاره باشد.

 

2:خرد کن بخرید، اگر خانواده کم‌جمعیتی دارید.

 

همانطور که غذاساز آن ‌هم از نوع چندکاره، در طبخ غذاهای زیاد همانند یک آشپز حرفه‌ای به کمکتان می‌شتابد، خردکن هم زمانی که تنها یک یا دوبار در هفته آشپزی می‌کنید، یا حجم غذاهایی که می‌پزید، کم است، بهترین وسیله محسوب می‌شود. نیازی نیست هزینه زیادی برای خرید غذساز بپردازید و با همین خرد کن هم می‌توانید کارتان را راه‌بیندازید.

 

3:آشپزخانه مجهز داشتن برایتان مهم است، غذاساز بخرید.

 

اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که علاقه زیادی به داشتن یک آشپزخانه کامل و مجهز هستید، پیشنهاد می‌کنیم که در صورت داشتن بودجه کافی، از خرید غذاساز غافل نشوید. به‌ویژه اگر به‌ آشپزی هم علاقه‌مند هستید، مطمئن باشید حتما بهانه‌ای برای طبخ غذاهای خوشمزه پیدا خواهید کرد تا از وسایلتان استفاده کنید.

 

چکیده مطالب

 

در این مطلب سعی کردیم از نکاتی بگوییم که شما با درنظر گرفتن آن‌ها، بتوانید بین غذاساز و خرد کن محصولی که برایتان مفیدتر است را انتخاب کنید. شما چه تجربه‌ای از خرید این دو نوع کالای آشپزخانه دارید؟ لطفا آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. قطعا در داشتن انتخاب درست به دوستان ما کمک بزرگی می‌کند.

 

منبع:وب سایت لوازم خانگی bishel

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *